Måndag - Husmor

2009-09-14 / 22:08:21
Dagen började med att jag lämnade jason på dagis o åkte hem käka frukost,ringde min mamma o fråga om hon ville följa med mig o göra några ärenden...
iväg till cheapy,köpte 20L spackel hehehe tror dock inte det kommer räcka men vi får se...skulle ha tag på frigolit taklister med MEN cheapy hade slutat sälja sånna så nu får jag ge mig ut o leta typiskt...=(
sen vidare till lindex o gjorde en reklamation på ett par byxor som gått sönder,fick ett par nya likadana =)

sen åkte jag ut till anna för o fika lite även virre kom så vi satt o hade tjejsnack alltid lika trevligt, har alltid så kul med dom två, rolig humor kallar jag det ;)

sedan hem o jag fick mig ett jädra ryck (antagligen för virre hade berättat att hon dammsuger varje dag) så jag började städa överallt i hela lägenheten,även ugnen fick sig en omgång, dammsög o torkade golven, bytte dukar o örngott, bäddade rent...med andra ord total städning...dock inget fönsterputs men det kommer...snart....tror jag ;)

sedan iväg,hämta jason på dagis,hem igen o ner o började tvätta...sen kom tommy hem o han tog med sig jason o åkte ut till svärfar i dagsås, då passade jag på o åka o handla, göra lite plommon sylt/marmelad =)

har aldrig gjort det innan ;) så det ska bli intessant o smaka på den o se om den är god ;)
sen lagade jag lite mat som va färdig lagom till pojkarna kom hem igen...

o jag har hämtat upp tvätten o allt känns lugnt o skönt efter en riktig husmorsdag ;)
så nu har jag lite mys med mig själv o en kopp te =)


Puss o kram
Kommentarer!
Postat av: Anonym

vad duktig du är:)

vi är så duktiga å gör så fint hemma för våra familjer å vi gnäller aldrig....;)

Kommenterat - 2009-09-14 / 22:19:43  | URL - http://heltenklaanna.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: