Måndag - utelåst

2009-10-19 / 21:40:13
Igår natt kom jason till oss o hade jätte hög feber...o snuva...så idag har både jag o jason vart hemma o sjuka...
stackarn tycker synd om honom när han är sjuk...
men nu ska jag berätta hur roligt vi har haft det idag...hmmfrrrp

Det börjar med att vi ska byta blöja men jag låter han springa o lufttorka lite o jag ska bara ut på balkongen o ta några snabba bloss...
han följer delvis med mig ut men stannar i dörröppningen o säger "här är det stopp" o slämmer igen balkongdörren o låser..."FAN, HELVETES JÄVLAR!" går mina tankar...
han kan nämligen inte öppna låset själv för man behöver använda två händer vilket inte är så lätt för en snart 3-åring.
Där står jag utelåst på balkongen i bara morgonrock o tofflor o kommer inte in! vad gör jag?!
ser in på honom hur han ställer sig o skiter på vardagsrumsgolvet, "Fan, inte det oxå! bara han undviker o gå i det"
han försvinner in i sovrummet o jag står o bankar på rutan, ingen reaktion...då kommer paniken över mig.
som tur va hade jag fått med mig mobilen ut så jag börjar ringa hem till farsan, eftersom dom fått en extranyckel.
MEN givetvis så har mamma nyckeln i sin väska o hon är på jobbet i ULLARED, så där sprack den lösningen...
ringer vidare till grannen som tur är,är hemma. ber henne gå till ytterdörren o försöka få henne till o få jason o försöka låsa upp den dörren...givetvis går den planen oxå i stöpet...
Börjar försöka få tag på nummret till vaktmästaren men inte lika lätt, samtidigt håller emily (grannen) på o ringer hyresföreningen för o oxå få tag på nån som har huvudnyckeln till o låsa upp...
till sist får jag tag på nummret till andreas (vaktmästaren) som säger att han kommer så fort han kan...
o till sist kom han, vilken lättnad så efter ca 30-45min utelåst på balkongen komma in....nu i efterhand är det lite små roligt (alla jag berättat för han knäckt sig, inklusive tommy) men just då hade jag panikkänslor....men nu har man gått igenom sånna här grejjer med så nu klarar man väl allt antar jag...

jag blev ju inte friskare av detta äventyret heller, är just nu ännu mer hostigare o börjar även känna av lite feberstänk...o jason mår ju som sagt inte heller riktigt bra...
Men hela dagen har jag o jason legat i sängen o kollat på tv, mestadels barnprogram av olika slag ;)

o nu ikväll skulle Brorsan o Issa o tommy kolla på fotboll, men brorsan va snäll o bjöd oss på lite mcdonaldskäk så det fick väl gå an...jag o jason mös lite undertiden dom kollade på den korkade sporten på tv...

Sen vill jag tacka Linda för att hon va snäll o köpte alvedon till lilla jasons feber! TACK!

o efter dagens bravader så hoppas jag att morgondagen blir betydligt lugnare ;)

Puss puss
Kommentarer!
Postat av: Pattsy

Krya på dig gumman å hoppas din dag blir bättre idag. Min dag blev förgylld med ett skratt iaf ;-)

Pussåkram

Kommenterat - 2009-10-20 / 06:59:37  | URL - http://lillasysterpaj.blogspot.com
Postat av: Annika (Annas mamma)

allt kan hända när man har barn visst e dom gulliga dom små knoddarna. det var lite ironi, tur att du kam in till slut och krya nu på er bägge två. hälsa lilla busfröt från Alize mormor.

Kommenterat - 2009-10-20 / 20:01:16
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA, förlåt gumman men jag skrattade sååå när jag läste ditt inlägg. men allt kan hända med barn. krya på er nu, puss på er

Kommenterat - 2009-10-20 / 21:30:10  | URL - http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du hade rätt babe. Jag skratta så det kom kiss, haha. Andreas är allt en räddare i nöden! Det är kul med barn. Mitt barn har för övrigt lekt ut hela sin leksakslåda i hela lägenheten. När jag ber henne städa springer hon bara ut i köket och vill ha mat.. Vad ska man göra åt dom?? ;) Kyss påre!

Kommenterat - 2009-10-22 / 14:35:08
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: