Söndag - duktig kille

2009-08-09 / 23:11:19
idag är det vilans dag...o det har det vart med, som till 11 hur skönt som helst behövde det om inte annat =)
sen har jag o tommy spenderat nästan hela dagen i soffan o kollat tok mycket på "nord & syd" 
sen kom lilleman hem o det va dax o aktivera sig...medans tommy skulle kolla på fotbollsmatch med min bror så stack jag o jason o handla, hem o vände o sen ut o cykla....hälsade på mamma o pappa o när vi skulle hem så ville jason åka moped...på med hjälm o allt o iväg....han skratta hela vägen hem o skrek "fortare, fortare" (ska till lägga att det inte gick så fort, jag cyklade jämnsides) hem o började med kvällsmaten...riktigt gott o smarrigt blev det...grillytter filé (susie marinerad) o pommes o god sky m mycket vitlök i =) tommy åt som aldrig förr =)

o sen va det sovdax för plutten...men först skulle vi gå på toa...eller jag iaf...
o då bröt jag nog jasons skräck för potta...jag bad honom sitta på pottan medans mamma satt på toa...o han satt så snällt kvar (dvs mer än 5 sek som det har vart innan) sen frågade jag...kom det nått? o han sa ja...så reste han sig upp o visa...jag blev överlycklig o överröste honom med beröm över hur duktig han vart =)
så mitt mål är att göra honom blöjfri innan hans 3års dag (januari) eftersom killar alltid e sena i allt ;) så kanske det kan gå....jag håller tummarna! vi gör ett nytt försök imorgon o ser hur det går...

Imorgon återgår allt till vardag igen...(äntligen) tommy börjar jobba, jason ska tillbaka till dagis, chefen kommer tillbaka o det är dax för mig o börja arbeta som vanligt igen...=) skönt men ändå inte...nu har man vant sig vid att jobba "bra" tider o fått mycket tid med familjen...men men sånt e livet...

nä nu ska jag titta på lite mer tv, för givetvis är jag inte trött nog för o gå o lägga mig men snart så e det dax...

Puss puss
Kommentarer!
Postat av: Nina

Det hade väl vart skönt att bli blöjfri! :) Du får gå på toa oftare så ni har mysstund samtidigt, läsa saga o sånt.. haha! ja jag har läst värdelösa föräldrar o där va massa tips för blöjfri-tiden. ;)

Kommenterat - 2009-08-10 / 09:53:06  | URL - http://ninafinaballerina.blogg.se/
Postat av: anna

vad duktig han är:)

heja Jason!!!!

Kommenterat - 2009-08-10 / 20:32:33  | URL - http://heltenklaanna.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: