SWEDEN ROCK!

2009-06-07 / 21:47:08
Hej hopp nu är jag tillbaka =) nu ska vi försöka oss på en resumé av vad som har hänt =)

Tisdag: hämtar upp rebell (rebecka) i falkenberg vid 6 tiden o efter en stund öppnar man den första utav många cider....kommer väl ner till campingen där det börjas bygga förtält osv samtidigt som nu alla har en alkoholhaltig dryck i handen...blir senare värdens partaj i glenns förtält där stefan har en akustisk gitarr o alla sjunger i högan sky...till sist är det bara jag o stefan kvar, snor fulla o sjunger samma låt om o om igen...nämligen sweet child of mine =)

Onsdag: dagen börjar med ett pschhh (öppnar en cider) äter lite frulle....dricker lite till röker tok mycket för att senare gå till festival området för o hämta banden...jag o anna o billy kilar in för o se death stars....medans tommy får en knäpp i huvudet o shoppar grejer för 2000kr!!! jaja....lagom glad efteråt...drar tillbaka till campingen för o supa ännu mer...denna kväll slutar med att susie inte har nån röst kvar...



Torsdag: Den viktigaste dagen av alla! VOLBEAT spelar ju....börjar dagen som alla andra med lite alkohol...o cigg i snitt gick det 2paket om dagen...helt sjukt....vid 2 tiden drar vi in mot festivalen för o kolla på volbeat som börjar vid 3...åhh vilken konsert fy fasiken dra mig baklänges....helt sjukt bra! efter konserten så hittar jag äntligen tommy(vi kom i från varann ett antal gången varje dag där inne) vi käka lite mat o senare gick vi tillbaka till campingen för att få lite förfriskningar....tommy blev dock väldans trött så han somna....hhehe så jag följde med resten av gängen in senare på kvällen för att se ZZtop, Hammerfall och Twisted Sister. härligt o få se sånna kult band innan man dör (eller dom)
vilket ös...sen blev det så kallt så jag o sanna gick hem medans billy anna annika o deas stannade kvar....



Fredag:Dagen idag var väldans seg...o inga vidare band på dagen som man ville se....man festade till det så gott det gick....men mellan 3 o 6 så tog jag mig en ordentlig tupplur...för att sedan gå på det igen...då bar det av för att se motorhead och In Flames fick även en glimt av crusified barbara dom va grymma =)
kvällen slutade med att jag hade tappat bort varenda själ som jag kände och inne på festival området funkade inte mobiltelefonen...så tillslut gav jag upp o gick hem själv....lite kusligt o ensamt men det gick bra....



Lördag: sista dagen på festivalen...super väder o kändes både skönt o tråkigt för att det va sista dagen...såg inga vettiga hela konserter under hela dagen...åt lite mat o annat gott på området...köpte lite grejjer o bara vandra runt...annars så satt man ganska gott i en stol på campingen o rökte o drack cider...härlig solbränna fick man på köpet oxå =)
senare på kvällen va det tänkt att vi skulle kollat på europe o heaven & hell men så blev inte fallet...vi bestämde oss för o åka hem istället...så vi va hemma vid halv 1 på natten...bäddade rent o tog en dusch! (första duschen sen i tisdags) den va sjukt skön den duschen....va lite smått o fräsch...men vi va ju på festival! hahaha  standard kommentar från festivalen: Vi är ju för fan på fesival!


Söndag: sjukt skönt o vakna upp i sen egna säng utvilad o klar =) sen kommer larry o rebell hit o käkar frukost med oss o även glenn tittar in på en kopp kaffe...sen kom amanda som jag hade lovat o göra en baluppsättning på så det va bara o ta fram kreativiten o börja skapa...o mitt i allt kom pattsy hem från tjeckien så det blev ju jätte kramkalas....
sen ut o städa upp inne i husvagnen för att sedan åka ut till trönninge för o hämta pattsy när hon lämna sin hoj...vidare in till stan för o hämta lilleman o tommy för o köra husvagnen till dagsås....
för att sen åka till svärmor o charsten för o käka mat o efterrätt....nu har jag äntligen satt mig ner i soffan o ska strax ta mig en kopp te o bara njuta av att jag e ledig imorgon med :D

puss puss hoppas ni haft en lika rolig vecka som jag...för jag har bara haft skit kul o vart skit full hahhaha har man semester så har man
tjing!
Kommentarer!
Postat av: Nina

Jag har haft jättetråkigt under tiden du vart borta! Ingen har bloggat.. :/ Det verkar som du haft skoj som fan! Verkar inte helt fel med camping, alkohol o cigg. Har man semester så har man, kan jag räkna föräldraledigt som semester? hehe.. Kram o välkommen hem!

Kommenterat - 2009-06-08 / 07:46:23  | URL - http://ninafinaballerina.blogg.se/
Postat av: Mange B

Tjopp! Det ser ut som ni hade kul och fint väder, speciellt på den näst sista bilde ;-)! Sorry om vi väckte dig...



MB

Kommenterat - 2009-06-08 / 14:49:57  | URL - http://www.lucifer.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: